ДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ З ГЕОГРАФІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Ю. Д. Шуйський Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2303-9914.2014.3(22).40372

Ключові слова:

географія, наука, освіта, програма, принципи, лекції, лабораторії, практики, експедиції

Анотація

Протягом багатьох століть географічна наука склалася як чинник світогляду та засобу забезпечення раціонального природокористування. Її структура віддзеркалює структуру географічної оболонки та гармонізує навколишній світ людини. Складність кожної із сфер Землі, їх будову, визначила кількість галузевих та міжгалузевих географічних наук. Для зберігання системності географічної освіти, в державній програмі навчання професійного географа повинні засвоюватися єдиний пакет дисциплін для виховання комплексного та системного підходу до практичної діяльності. Це надасть успіхів тоді, коли основна частина навчального плану буде містити в собі практичні, лабораторні, семінарські заняття, навчальні та виробничі практики в природних умовах. При цьому надається необхідний транспорт (наземний, повітряний, водний). Тому організується необхідна база: лабораторії, кабінети, які мають в собі новітні прилади та устаткування. Також потрібне приладдя для виконання описів та вимірювань під час польових практик та експедицій.

Посилання

Molochko, V. V. (2010). Geographical Atlas for teachers [Atlas vchitelja]. Kiev: Cartography Publ. 328 p.

Vlasova, T. V., Arshinova, M. A., & Kovaleva, T. A. (2005). Physical Geography of Mainlands and Oceans [Fizicheskaja geografija materikov i okeanov]. Academia.

Vykhovanets, G. V., & Varlamova, N. Ya. (2011). Practical Training for Physical Geography of Mainland and Ocean. Prof. Yu. Shuisky (Ed.). 2nd Edition [Praktikum po fizicheskoj geografii materikov i okeanov. Redaktor Prof. Yu. Shuisky. 2-e izd]. Odessa: Fenix Publ. House. 72 p.

Vykhovanets, G. V., & Stoyan, A. A. (2012). Natural and antropogenous factors of forming and evolution of coastal natural systems on the Black and Azov Seas within the Ukraine [Prirodnye i antropogennye faktory formirovanija i razvitija beregovyh prirodnyh sistem na Chernom i Azovskom morjah v predelah Ukrainy]. Odessa National University Herald. Geography & Geology Serie, 17(3(16)), 32–47.

Gregoriev, A. A. (1966). Composition and evolution regularities of environment [Zakonomernosti stroenija i razvitija geograficheskoj sredy]. Moscow: Mysl Publ. 382 p.

Eramov, R. A. (1987). Training on Physical Geography of Mainlands [Praktikum po fizicheskoj geografii materikov]. Moscow: Prosveshcheniye Publ. House. 112 p.

Isachenko, A. G. (1989). The Geography is Today [Geografija segodnja]. Moscow: Prosveshcheniye Publ. House. 192 p.

Kalesnik, S. V. (1984). Scientific Problems of Physical Geography [Problemy fizicheskoj geografii]. Leningrad: Nauka. 288 p.

Lyamin, V. S. (2012). Geography Place in Genetic Classification of the Sciences [Mesto geografii v geneticheskoj klassifikacii nauk]. Odessa: AstroPrint. 184 p.

Magidovich, V. I., & Magidovich, I. P. (2003). The Discovers of Ancient Peoples [Otkrytija drevnih narodov]. Moscow: CentrePoligraph Publ. Co. 447 p.

Makunina, G. S. (1987). Methods of Field Physical Geography Researches [Metody polevyh fiziko-geograficheskih issledovanij]. Moscow: Moscow University Publ. House. 112 p.

Orlenok, V. V., Kurkov, A. A., Kucheryaviy, P. P., & Tupikin, S. N. (1998). Physical Geography [Fizicheskaja geografija]. Kaliningrad: Yantarniy Scaz Publ. House. 480 p.

Polovka, S. G., & Polovka, O. A. (2013). Crosspoint of natural sciences [Perehrestja prirodnichih nauk]. Geopolitik and Ecodynamic of Regions [Geopolitika i jekogeodinamika], 9(2), 161–169.

Programs of Education Discipline by 2030 Specialty – Geography: For Students of State Universities Curses [Programmy disciplin po special’nosti 2030 – Geografija: Dlja studentov kursov gosudarstvennyh universitetov]. (1985). Moscow: Moscow University Publ. House. 124 p.

Shuisky, Yu. D. (2008). Geographical Science during Antique Period and Early Medieval [Geograficheskaja nauka v antichnom Mire i v period Srednevekov’ja]. Odessa: BMB Publ. Co. 180 p.

Shuisky, Yu. D. (2013). Basic position of modern geography and its structure [Sostojanie sovremennoj geografii i ee struktura]. Odesa National University Herald. Geography and Geology, 18(2(18)), 7–21.

Shuisky, Yu. D., & Stoyan, A. A. (2013). Geography of Mineral Resources in the World Ocean: Genesis, Forming, Dissemination [Geografіja korisnih kopalin Svіtovogo okeanu: pohodzhennja, formuvannja, poshirennja]. Odessa: Fenix Publ. House. 148 p.

Humboldt, A. (1848). Cosmos: description physique du Monde. Paris: Gide et J. Baudry. 580 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-04-02

Як цитувати

Шуйський, Ю. Д. (2015). ДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ З ГЕОГРАФІЇ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ. Вісник Одеського національного університету. Географічні та геологічні науки, 19(3(22), 138–149. https://doi.org/10.18524/2303-9914.2014.3(22).40372

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ТА ПИТАННЯ ГЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ