ПРОСТОРОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПОШИРЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ FACEBOOK ТА INSTAGRAM У ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2303-9914.2020.2(37).216569Ключові слова:
соціальна інтернет-мережа, рівень проникнення мережі, Facebook, Instagram, Чернівецька областьАнотація
У статті представлено дослідження поширення соціальних інтернет-мереж Facebook та Instagram у адміністративних районах та містах обласного підпорядкування Чернівецької області. Виявлено тенденцію до концентрації переважної більшості користувачів у обласному центрі м. Чернівці та прилеглих населених пунктах. Поширення соціальних мереж у Чернівецькій області відповідає ієрархічній моделі просторової дифузії. Найвищий рівень проникнення соціальних інтернет-мереж спостерігається у містах обласного підпорядкування. У районах цей показник значно нижчий та досягає мінімальних значень у центральній частині області.
Посилання
Yandex (2014), Ohliad sotsialnykh merezh i Tvittera v Ukraini za danymy Poshuku u blohakh Yandeksa, 2013–2014 roky [Review of Social Networking Services and Twitter in Ukraine according to Yandex Blog Search, 2013–2014]. Yandex (site). Available at: https://cache-man01i. cdn.yandex.net/download.yandex.ru/company/Yandex_on_UkrainianSMM_Summer_2014.pdf. [Accessed 10 February 2017].
Puhach, S., Mytchyk Yu. (2017), Heohrafiia poshyrennia sotsialnykh merezh v Ukraini [Geography of social networking services in Ukraine]. Proceedings of the Mizhnarodna naukovo-praktychna Internet-konferentsiia "Suspilno-heohrafichni chynnyky rozvytku rehioniv" [International scientific and practical Internet conference “Human geographical factors of regional development”] (eds. Barsky Yu. M., Puhach S. O.), Lutsk: PP Ivanyuk V.P., pp. 99–101.
Puhach, S., Mytchyk, Yu. (2018), Prostorovyi analiz sotsialnykh internet-merezh u Volynskii oblasti [Spatial analysis of social networking services in the Volyn region], Ekonomichna ta sotsialna geografiya [Economic and social geography], Vol. 79, pp. 14-21. https://doi.org/10.17721/2413- 7154/2018.79.14-21.
Main Department of Statistics in Cernivtsi region (2020), Chyselnist naselennia (za otsinkoiu) na 1 zhovtnia 2019 roku ta serednia chyselnist u 2019 rotsi [The population (estimated) on October 1, 2019 and the average population in 2019]. Holovne upravlinnia statystyky u Chernivetskii oblasti [Main Department of Statistics in Cernivtsi region]. Available at: http://www.cv.ukrstat.gov.ua. [Accessed 18 October 2019].
Andris, C. (2016), Integrating social network data into GISystems, International Journal of Geographical Information Science, 30:10, pp. 2009–2031.
Borge-Holthoefer, J., Rivero, A., García, I., Cauhé, E., Ferrer, A., Ferrer, D. et. al. (2011), Structural and dynamical patterns on online social networks: the Spanish may 15th movement as a case study, PloS ONE, Vol. 6(8), e23883. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0023883.
Dobysh, M. (2019), Euromaidan and conflict in Eastern Ukraine in social networking sites: Territorial differences of pro-Russian subscriptions in Ukraine, Hungarian Geographical Bulletin, Vol. 68(1), pp. 51–64. https://doi.org/10.15201/hungeobull.68.1.4.
PlusOne (2019), Facebook ta Instagram v Ukraini (veresen 2019) [Facebook and Instagram in Ukraine (September 2019)]. PlusOne (site). Available at: https://plusone.com.ua/research/Facebook%20та%20Instagram%20в%20Україні%20(вересень%202019)_.pdf. [Accessed 2 October 2019].
Facebook (2020), Site. Available at: https://www.facebook.com. [Accessed 24 February 2020].
Glückler, J., & Doreian, P. (2016), Editorial: social network analysis and economic geography – positional, evolutionary and multi-level approaches, Journal of Economic Geography, Vol. 16, No. 6, pp. 1123-1134.
Hägerstrand, T. (1967), Innovation diffusion as a spatial process, Chicago: Chicago Press, 350 p.
Harvey, D. (1991), The condition of postmodernity : an enquiry into the origins of cultural change, Oxford, New York: Blackwell, 388 p.
Laniado, D., Volkovich, Y., Scellato, S., Mascolo, C., & Kaltenbrunner, A. (2017), The impact of geographic distance on online social interactions, Information Systems Frontiers, Vol. 20, No. 6, pp. 1203-1218. http://doi.org/10.1007/s10796-017-9784-9.
Lengyel, B., Varga, A., Ságvári, B., Jakobi, Á., Kertész, J., & Lengyel B. (2015), Geographies of an Online Social Network, PLoS ONE, Vol. 10(9), e0137248. https://doi.org/10.1371/journal. pone.0137248.
Menezes, T., & Roth, C. (2017), Natural Scales in Geographical Patterns, Scientific Reports, Vol. 7, e45823. https://doi.org/10.1038/srep45823.
Statista (2020), Most popular social networks worldwide as of April 2020, ranked by number of active users (in millions). Statista (site). Available at: https://www.statista.com/statistics/272014/ global-social-networks-ranked-by-number-of-user. [Accessed 24 February 2020].
Puhach, S., Maister, A. (2020), Spatial features of the distribution of social network services in Volyn region of Ukraine, Acta Geographica Silesiana, Vol. 14/2 (38), pp. 21–27.
Sui, D., Goodchild, M. (2011), The convergence of GIS and social media: challenges for GIScience, International Journal of Geographical Information Science, No. 25:11, pp. 1737–1748. https:// doi.org/10.1080/13658816.2011.604636.
Takhteyev, Y., Gruzd, A., & Wellman B. (2012), Geography of Twitter networks, Social Networks, Vol. 34(1), pp. 73–81. https://doi.org/10.1016/j.socnet.2011.05.006.
Ter Wal, A., Boschma, R. (2009), Applying social network analysis in economic geography: framing some key analytic issues, The Annals of Regional Science, Vol. 43, No. 3, pp. 739–756. DOI: 10.1007/s00168-008-0258-3.
Zephoria (2020),The Top 20 Valuable Facebook Statistics – Updated April 2020. Zephoria (site). Available at: https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics. [Accessed 15 April 2020].
Tranos, E. (2013), The Geography of the Internet. Cities, Regions and Internet Infrastructure in Europe (New Horizons in Regional Science Series), Cheltenham: Edward Elgar, 256 p.
Warf, B. (2017), Alternative Geographies of Cyberspace. In U. Kohl (ed.) The Net and the Nation State. Multidisciplinary Perspectives on Internet Governance, Cambridge: University Press, pp. 147–164.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник Одеського національного університету. Географічні та геологічні науки
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Авторські права охороняються Законом України “Про авторське право і суміжні права”.
Автор зобов’язаний подавати свої матеріали у вигляді, що відповідає вимогам відповідних стандартів з підготовки авторських оригіналів та правил, установлених редакцією.
У разі відмови автору в публікації його матеріалів він має право на одержання висновку щодо цього.
Редакційна колегія залишає за собою право на редакційні виправлення.
Гонорар за опубліковані роботи авторам не сплачується, друкований примірник не видається.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Віснику здійснюється на некомерційній основі.
Усі права на матеріали, опубліковані в Журналі, захищені. Будь-яке використання матеріалів, опублікованих в Журналі повністю або частково, без дозволу Видавництва забороняється. Запити відносно усіх видів використання вказаних матеріалів повинні спрямовуватися у Видавництво.
Автор (співавтори) несуть усю відповідальність за науковий зміст, достовірність відомостей, використовуваних в статті, а також за збереження державної і комерційної таємниці.
Відхилені редколегією статті авторам не повертаються. Рецензент і члени редколегії журналу не мають права використовувати матеріали статті без письмового дозволу автора.