ГЕОГРАФІЧНІ ОБРАЗИ КРАЇН СВІТУ: ДОСВІД КАРТОГРАФУВАННЯ

Д. О. Ляшенко

Анотація


У статті представлені результати картографічного дослідження уявного простору світу як можливого майбутнього місця постійного проживання та напрямки міграцій. Проаналізовано образи країн світу в поданні студентів київських вузів. Виділено основні структурні елементи простору: центри тяжіння і центри відштовхування. Висловлено гіпотезу про зв'язок відповідного розподілу відповідей респондентів з активним геокультурним
брендингом територій, здійснюваним регіональними органами управління.

У статті представлені результати картографічного дослідження уявного простору світу як можливого майбутнього місця постійного проживання та напрямки міграцій. Проаналізовано образи країн світу в поданні студентів київських вузів. Виділено основні структурні елементи простору: центри тяжіння і центри відштовхування. Висловлено гіпотезу про зв'язок відповідного розподілу відповідей респондентів з активним геокультурним брендингом територій, здійснюваним регіональними органами управління.


Ключові слова


імідж території; когнітивна карта; тематичне картографування; соціологічні методи

Повний текст:

PDF

Посилання


Anholt, S., Hildreth, J. (2004), Brand America: The Mother of All Brands, Cyan Books, London, 192 p.

Kinder, H., Hilgemann, W. (2001), DTV-Atlas Weltgeschichte: Von den Anfangen biz zur Gegenwart, Munchen, Deutscher Taschenbuch Verlag, – 631 р.

Graver, A. A. (2012), Obraz, imidzh i brend strany: ponyatiya i napravleniya issledovaniya / Aleksey Andreevich Graver [The image and brand of the country: the concepts and directions of research], Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Filosofiya. Sotsiologiya. Politologiya, No. 3. – pp. 29-45.

Zamyatin, D. N. (2004), Vlast prostranstva i prostranstvo vlasti: geograficheskie obrazy v politike i mezhdunarodnykh otnosheniyakh [The power of space and space of power: the geographical images in politics and international relations], Moskva, Rosspen, 352 p.

Kolosov, V. A., Zotova, M. V. (2012), Geopoliticheskoe videnie mira rossiyskimi grazhdanami: pochemu Rossiya ne Yevropa? [Geopolitical vision of the world by russian citizens: why Russia is not Europe?], Polis, No. 5, pp. 170-186.

Meshcheryakov, T. V. (2008), Brend territorii kak simvolicheskiy kapital [The brand of territory as symbolic capital], Kreativnaya ekonomika, No. 8 (20), pp. 61-69.

Mitin, I. I. (2006), Kharakteristika territorii v kulturnoy geografii [Characteristics of the territory in the cultural geography]. Proceedings of the Ezhegodnoy konferentsii-seminara molodykh uchenykh «Nauki o kulture shag v XXI vek, Vol. 6, Moskva: Ros. in-t kulturologii, – pp. 121–124.

Nikolaenko, D. V. (1983), Novye kontseptsii v zapadnoy gumanitarnoy geografii [New concepts in the Western humanitarian geography]. Teoreticheskie problemy geografii, Leningrad: GO SSSR, – pp. 154 – 157.

Rafikova, A. R., Loseva, I. I (2010), Kachestvo zdorovya kak imidzh gosudarstva [The quality of health as the image of the state] Uwarunkowania rozwoju turystyki w miescie[Conditions of tourism development in the city] (ed. Lisowskij. M.), Bialystok: Wyzsza Szkola Menedzerska, – pp. 35–43.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Анхольт С. Бренд Америка: мать всех брендов [Текст] / С. Анхольт, Дж. Хильдрет. – М.: Добрая книга, 2010. – 232 с.

2. Гравер А. А. Образ, имидж и бренд страны: понятия и направления исследования / Алексей Андреевич Гравер // Вестн. Том. гос. ун-та. Философия. Социология. Политология. – 2012. – №3. – С 29-45.

3. Кіндер, Г. Всесвітня історія [Текст] : dtvA tlas: Пер. з нім. / Г.Кіндер, В.Хільгеман. – К. : ЗнанняПрес, 2001. – 631 с.

4. Замятин Д. Н. Власть пространства и пространство власти: географические образы в политике и международных отношениях [Текст] / Дмитрий Николаевич Замятин. – М.: Росспэн, 2004. – (Сер. «Политология России»). – 352 с.

5. Колосов В. А., Зотова М. В. Геополитическое видение мира российскими гражданами: почему Россия не Европа? [Текст] / В. А. Колосов, М. В. Зотова // Полис. – 2012. – №5. – С. 170-186.

6. Мещеряков Т. В. Бренд территории как символический капитал [Текст] / Т. В. Мещеряков // Креативная экономика. – 2008. – № 8 (20). – C. 61-69.

7. Митин И. И. Характеристика территории в культурной географии [Текст] / И. И. Митин // Науки о культуре – шаг в XXI век: Сб. материалов ежегодной конференции-семинара молодых учёных. – М.: Рос. ин-т культурологии, 2006. –Т. 6. – С. 121–124.

8. Николаенко Д. В. Новые концепции в западной гуманитарной географии [Текст] / Д. В.Николаенко // Теоретические проблемы географии. – Ленинград.: ГО СССР, 1983. – С. 154 – 157.

9. Рафикова А. Р. Качество здоровья как имидж государства [Текст] / А. Р. Рафикова, И. И. Лосева // Uwarunkowania rozwoju turystyki w miescie / pod red. M. Lisowskiego. – Bialystok: Wyzsza Szkola Menedzerska, 2010. – С. 35–43.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2016 Вісник Одеського національного університету. Географічні та геологічні науки

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.