ВПЛИВ КУЛЬТУРНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ НА ПРИЙНЯТТЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ІННОВАЦІЙ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ РЕГІОНАЛЬНИХ ПІДХОДІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2303-9914.2024.2%20(45).318034Ключові слова:
соціальні інновації, культурні особливості, регіональні підходи, індивідуалізм, колективізм, дистанція влади, гендерні ролі, традиційні цінності, впровадження інновацій, контекст, сталий розвиток, соціальні нормиАнотація
У статті досліджується вплив культурних особливостей на процес прийняття та впровадження соціальних інновацій у різних регіонах світу. Соціальні інновації є ключовим інструментом для вирішення сучасних глобальних викликів, таких як зростання соціальної нерівності, демографічні зміни, економічна нестабільність та екологічні проблеми. Незважаючи на значний потенціал соціальних інновацій, їхнє успішне впровадження значною мірою залежить від урахування специфічних культурних контекстів у кожній країні чи регіоні. У статті детально розглянуто, як культурні фактори, такі як індивідуалізм-колективізм, дистанція влади, гендерні ролі, традиційні цінності та соціальні норми, впливають на процес прийняття нових соціальних практик.
Посилання
Boiko-Boichuk, L. V. (2009). Poniattia “sotsialna innovatsiia”: typy vyznachen, pryklady zastosuvannia [The concept of “Social Innovation”: types of definitions, application examples). Nauka ta innovatsii, 5(3), 94–99. http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/14996 [in Ukrainian].
Hurova, I. V. (2022). Teoriia subkultury u naukovomu napriami cultural studies ta yii rozvytok u kulturolohichnomu dyskursi [The theory of subculture in the scientific direction of cultural studies and its development in cultural discourse]. Pytannia kulturolohii, (39), 21–31. https://doi.org/10.31866/2410-1311.39.2022.256897 [in Ukrainian].
Dziurakh, Yu., & Ivanovych, Yu. (2024). Rol orhanizatsiinoi kultury u stymuliuvanni innovatsiinoi diialnosti orhanizatsii [The role of organizational culture in stimulating the organization’s innovation activities]. Bulletin National University of Water and Environmental Engineering, (1(105)), 69–81. https://doi.org/10.31713/ve120247 [in Ukrainian].
Klimova, H. P. (2020). The phenomenon of political culture: theoretical and methodological discourse. The Bulletin of Yaroslav Mudryi National Law University. Series: Philosophy, philosophies of law, political science, sociology, (2(45)), 56–70. https://doi.org/10.21564/2075-7190.45.200887
Nabatova, O. O. (2011). Sotsialni innovatsii: poniattia, vydy, subiekty [Social innovations: concept, types, subjects). Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho. Ekonomichna teoriia ta pravo. Pravo, (3(6)), 58–66. https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3901 [in Ukrainian].
Nesterova, M., Atnazheva, L., & Zamozhskyi, A. (2023). Sotsialni innovatsii ta upravlinnia riznomanittiam u spivpratsi universytetiv ta hromad [Social innovation and Diversity Management in collaboration between universities and communities). Vyshcha osvita Ukrainy, (1), 47–53. https://doi.org/10.32782/npu-vou.2023.1(88).06 [in Ukrainian].
Sobolieva, T. O., & Honchar, A. O. (2023). Vzaiemovplyv kultury ta orhanizatsiinoho dyzainu v protsesi aktyvizatsii innovatsiinoi diialnosti korporatsii [Mutual influence of culture and organizational design in the process of activating corporate innovation activities]. Journal of Strategic Economic Research, (1), 112–118. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.1.12 [in Ukrainian].
Agodzo, D. (2015). Six Approaches to Understanding National Cultures: Hofstede’s Cultural Dimensions. https://doi.org/10.13140/RG.2.1.5041.8009
Antoniuk, D., & Bui, J. (2019). Social innovations: experience on implementation of projects of the leading world countries for Ukraine. Management and entrepreneurship: trends of development, (1(07)), 64–73. https://doi.org/10.26661/2522-1566/2019-1/07-07
Arias, E. (2019). How does Media Influence Social Norms? Experimental Evidence on the Role of Common Knowledge. Political Science Research and Methods, 7 (3), 561–578. https://doi.org/DOI:%2010.1017/psrm.2018.1
Bolotna, O. V., & Kostyuk, M. K. (2017). Social innovations as the instrument of Ukrainian population quality of life upgrading. Mukachevo State University Journal, (10), 510–517. https://economyandsociety.in.ua/journals/10_ukr/88.pdf
Cressey, J. (2019). Developing culturally responsive social, emotional, and behavioral supports. Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, 12(1), 53–67. https://doi.org/10.1108/JRIT-01-2019-0015
Defining Social Innovation. (2015). Stanford Graduate School of Business. https://www.gsb.stanford.edu/experience/about/centers-institutes/csi/defining-social-innovation
Dionisio, M., de Souza Junior, S. J., Paula, F., & Pellanda, P. C. (2024). The role of digital social innovations to address SDGs: A systematic review. Environment, Development and Sustainability, 26(3), 5709–5734. https://doi.org/10.1007/s10668-023-03038-x
Frese, M. (2015). Cultural Practices, Norms, and Values. Journal of Cross-Cultural Psychology, 46(10), 1327–1330. https://doi.org/10.1177/0022022115600267
Gerven, M., & Torenvlied, R. (2024). What matters in the local adaptation of Western social innovation to China: deep core beliefs, institutional boundary conditions or managerial practices? Innovation: The European Journal of Social Science Research, 37(1), 136–151. https://doi.org/10.1080/13511610.2023.2266582
Kryukova, I. (2020). Social innovations as a strategic direction of the development of innovative activity in Ukraine and the financial mechanism of their implementation. Innovative Economy, (1–2), 15–22. https://doi.org/10.37332/2309-1533.2020.1-2.3
Lengyel, B., Bokányi, E., Di Clemente, R., Kertész, J., & González, M. C. (2020). The role of geography in the complex diffusion of innovations. Scientific Reports, 10(1), 15065. https://doi.org/10.1038/s41598-020-72137-w
Maulik, S. (2018). Potentsial sotsialnykh innovatsii u modernizatsii ukrainskoho suspilstva: sotsiolohichnyi aspekt. Multiversum. Philosophical almanac, (5–6), 194–202. https://doi.org/10.35423/2078-8142.2015.5-6.20
Morris, M. W., Hong, Y.-Y., Chiu, C.-Y., & Liu, Z. (2015). Normology: Integrating insights about social norms to understand cultural dynamics. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 129, 1–13. https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2015.03.001
Neumeier, S. (2016). Social innovation in rural development: identifying the key factors of success. The Geographical Journal, 183(1), 34–46. https://doi.org/10.1111/geoj.12180
Slee, B., Lukesch, R., & Ravazzoli, E. (2022). Social Innovation: The Promise and the Reality in Marginalised Rural Areas in Europe. World, 3(2), 237–259. https://doi.org/10.3390/world3020013
Sudakova, V. (2020). Cultural Practices and the Problems of their Modernization in the Cultural Space of Contemporary Societies. The Culturology Ideas, (17(1’2020)), 165–177. https://doi.org/10.37627/2311-9489-17-2020-1.165-177
Toole, J. L., Cha, M., & González, M. C. (2012). Modeling the Adoption of Innovations in the Presence of Geographic and Media Influences. PLoS ONE, 7(1), Article e29528. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0029528
Touseef, M., Khan, B. B., Ali, S., Abbas, H. N., & Raza, A. (2023). The Influence of Cultural Values and Norms on Political Attitudes and Behavior: A Sociological Study. Advanced Qualitative Research, 1(2), 40–50. https://doi.org/10.31098/aqr.v1i2.1744
Ushkarenko, I., & Soloviov, A. (2023). Social Innovation in a Sustainable Development System. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, (7). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-03-05
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Авторські права охороняються Законом України “Про авторське право і суміжні права”.
Автор зобов’язаний подавати свої матеріали у вигляді, що відповідає вимогам відповідних стандартів з підготовки авторських оригіналів та правил, установлених редакцією.
У разі відмови автору в публікації його матеріалів він має право на одержання висновку щодо цього.
Редакційна колегія залишає за собою право на редакційні виправлення.
Гонорар за опубліковані роботи авторам не сплачується, друкований примірник не видається.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Віснику здійснюється на некомерційній основі.
Усі права на матеріали, опубліковані в Журналі, захищені. Будь-яке використання матеріалів, опублікованих в Журналі повністю або частково, без дозволу Видавництва забороняється. Запити відносно усіх видів використання вказаних матеріалів повинні спрямовуватися у Видавництво.
Автор (співавтори) несуть усю відповідальність за науковий зміст, достовірність відомостей, використовуваних в статті, а також за збереження державної і комерційної таємниці.
Відхилені редколегією статті авторам не повертаються. Рецензент і члени редколегії журналу не мають права використовувати матеріали статті без письмового дозволу автора.