ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Н. В. Терещук Уманський національний університет садівництва, Україна
  • Л. В. Транченко Уманський національний університет садівництва, Україна
  • О. М. Транченко Уманський національний університет садівництва, Україна
  • А. М. Шашеро Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2303-9914.2023.1(42).282240

Ключові слова:

готельно-ресторанний бізнес, екологізація, екологічна сертифікація, екологічне маркування, сталий розвиток

Анотація

Дана стаття направлена на узагальнення методик та систематизацію сучасної інформації щодо екологічних проблем в готельно-ресторанному секторі господарства як у світі, так і в Україні; визначенню основних принципів екологізації, як складової туризму на основі світового досвіду. Зважаючи на сучасну ситуацію після Covid‑19, загальну екологічну ситуацію у світі екологічні готелі перебувають у вигідному становищі. Екологізація – це додаткова безпека здоров’я. Органічна кухня підтримує міцний імунітет. Натуральні та гіпоалергенні матеріали в готельному обладнанні тільки позитивно впливають на організм людини. Благоустрій та озеленення інтер’єру просторих приміщень забезпечують чистіше повітря та сприятливі умови для проживання, оздоровлення та відпочинку. Напротивагу з’явились фактори погіршення екологічних показників (збільшення відходів, обов’язкове індивідуальне пакування тощо). Сучасний стан готельної діяльності зумовив пошук нових екологічних заходів та стратегій розвитку. В останні десятиліття готельний бізнес в Україні динамічно розвивається. Значні зміни відбулися за рахунок виходу на ринок готельних послуг міжнародних мереж, таких як Rixos, Rezidor, Hyatt, Wyndham Hotel Group. Політика їхньої діяльності внесла корективи в конкурентну позицію галузі. Ознаками ефективної роботи готельного закладу є високий рівень і контроль якості послуг, екологічна спрямованість, сучасне обладнання та інноваційні технології.

Посилання

Barna, M. Yu., Hlinenko, L. K., & Dainovskyi, Yu. A. (2020). Ekoturyzm yak faktor rozvytku turystychnoho i hotelnoho biznesu [Еcotourism as a factor in the development of the tourist and hotel business]. Entrepreneurship and trade, (27), 82–89. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2020-27-15 [in Ukrainian]

Cingoski, V., & Petrevska, B. (2018). Making hotels more energy efficient: the managerial perception. Economic research [Ekonomska istraživanja], 31(1), 87–101. https://doi.org/10.1080/1331677X.2017.1421994

Ferreira, S., Pereira, O., & Simoes, C. (2021). Environmental Sustainability in the Hotel Industry: A Perspective from Eco Hotel Managers in Portugal. International Journal of Marketing Communication and New Media, 150–170. Retrieved August 01, 2021, from https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgzGlkPcpjCm-TfkLNbMKkfXgPqNnC?projector=1&messagePartId=0.2

Green Key. Retrieved August 01, 2021, from https://www.greenkey.global

Han, H., Yu, J., Lee, J. S., & Kim, W. (2019). Impact of hotels’ sustainability practices on guest attitudinal loyalty: Application of loyalty chain stages theory. Journal of Hospitality Marketing & Management, 28(8), 905–925. https://doi.org/10.1080/19368623.2019.1570896

Hou, H., & Wu, H. (2021). Tourists’ perceptions of green building design and their intention of staying in green hotel. Tourism and Hospitality Research, 21(1), 115–128. https://doi.org/10.1177/1467358420963379

Hranovska, V. H., & Boiko, V. O. (2020). Funktsionuvannia ekohoteliv v Ukraini yak chynnyk aktyvizatsii pidpryiemnytskoi diialnosti [The functioning of eco-hotels in Ukraine as a factor in the activation of entrepreneurial activity]. Economics of APC, (3), 57–65. https://doi.org/10.32317/2221-1055.202003057 [in Ukrainian]

Ljubiceva, O. O., Pankova, Je. V., & Stafijchyk, V. I. (2007). Turystychni resyrsy Ukraiʼny: navch. posibn. [Tourist resources of Ukraine: tutorial] (369 p.). Kyiv: Alʼtepres. [in Ukrainian]

Misso, R., Andreopoulou, Z., Cesaretti, G. P., Hanna, S. S., & Tzoulis, I. (2018). Sustainable development and green tourism: New practices for excellence in the digital era. Journal for International Business and Entrepreneurship Development, 11(1), 65–74. https://doi.org/10.1504/JIBED.2018.090035

Novomlynets, O. O., Oleksiienko, S. V., Yushchenko, S. M., & Nahorna, I. V. (2020). Perspektyvy rozvytku ekolohichno chystoho budivnytstva v Ukraini [Prospects for the development of environmentally friendly construction in Ukraine]. The latest technologies in construction, (37), 38–43. [in Ukrainian]

Rico, A., Olcina, J., Baños, C., Garcia, X., & Sauri, D. (2020). Declining water consumption in the hotel industry of mass tourism resorts: Contrasting evidence for Benidorm, Spain. Current Issues in Tourism, 23(6), 770–783. https://doi.org/10.1080/13683500.2019.1589431

Budivnytstvo za kanadskoiu tekhnolohiieiu pid kliuch. (2021). Servus Odesa. Retrieved August 01, 2021, from https://servusbud.od.ua [in Ukrainian]

Shuvar, N. M., Zakalyk, H. M., & Udud, I. R. (2018). Perspektyvy rozvytku ekohoteliv v Ukraini: ekonomichnyi i psykholohichnyi aspekty [Prospects for the development of eco-hotels in Ukraine]. Economy and society, (15), 322–323. https://doi.org/10.1111/iwj.12948 [in Ukrainian]

Solanki, A., & Nayyar, A. (Ed.). (2019). Green Building Management and Smart Automation. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-9754-4

Teng, J., Mu, X., Wang, W., Xu, C., & Liu, W. (2019). Strategies for sustainable development of green buildings. Sustainable Cities and Society, 44, 215–226. https://doi.org/10.1016/j.scs.2018.09.038

Zahorianska, O. L. (2018). Otsinka konkurentospromozhnosti ekolohichnykh hoteliv u suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Evaluation of the competitiveness of ecological hotels in modern economic conditions]. Global and national economic problems, (22), 662–668. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-10

Як цитувати

Терещук, Н. В., Транченко, Л. В., Транченко, О. М., & Шашеро, А. М. (2023). ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ. Вісник Одеського національного університету. Географічні та геологічні науки, 28(1(42), 105–114. https://doi.org/10.18524/2303-9914.2023.1(42).282240

Номер

Розділ

ЕКОНОМІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ І ТУРИЗМ