ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2303-9914.2023.1(42).282240Ключові слова:
готельно-ресторанний бізнес, екологізація, екологічна сертифікація, екологічне маркування, сталий розвитокАнотація
Дана стаття направлена на узагальнення методик та систематизацію сучасної інформації щодо екологічних проблем в готельно-ресторанному секторі господарства як у світі, так і в Україні; визначенню основних принципів екологізації, як складової туризму на основі світового досвіду. Зважаючи на сучасну ситуацію після Covid‑19, загальну екологічну ситуацію у світі екологічні готелі перебувають у вигідному становищі. Екологізація – це додаткова безпека здоров’я. Органічна кухня підтримує міцний імунітет. Натуральні та гіпоалергенні матеріали в готельному обладнанні тільки позитивно впливають на організм людини. Благоустрій та озеленення інтер’єру просторих приміщень забезпечують чистіше повітря та сприятливі умови для проживання, оздоровлення та відпочинку. Напротивагу з’явились фактори погіршення екологічних показників (збільшення відходів, обов’язкове індивідуальне пакування тощо). Сучасний стан готельної діяльності зумовив пошук нових екологічних заходів та стратегій розвитку. В останні десятиліття готельний бізнес в Україні динамічно розвивається. Значні зміни відбулися за рахунок виходу на ринок готельних послуг міжнародних мереж, таких як Rixos, Rezidor, Hyatt, Wyndham Hotel Group. Політика їхньої діяльності внесла корективи в конкурентну позицію галузі. Ознаками ефективної роботи готельного закладу є високий рівень і контроль якості послуг, екологічна спрямованість, сучасне обладнання та інноваційні технології.
Посилання
Barna, M. Yu., Hlinenko, L. K., & Dainovskyi, Yu. A. (2020). Ekoturyzm yak faktor rozvytku turystychnoho i hotelnoho biznesu [Еcotourism as a factor in the development of the tourist and hotel business]. Entrepreneurship and trade, (27), 82–89. https://doi.org/10.36477/2522-1256-2020-27-15 [in Ukrainian]
Cingoski, V., & Petrevska, B. (2018). Making hotels more energy efficient: the managerial perception. Economic research [Ekonomska istraživanja], 31(1), 87–101. https://doi.org/10.1080/1331677X.2017.1421994
Ferreira, S., Pereira, O., & Simoes, C. (2021). Environmental Sustainability in the Hotel Industry: A Perspective from Eco Hotel Managers in Portugal. International Journal of Marketing Communication and New Media, 150–170. Retrieved August 01, 2021, from https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgzGlkPcpjCm-TfkLNbMKkfXgPqNnC?projector=1&messagePartId=0.2
Green Key. Retrieved August 01, 2021, from https://www.greenkey.global
Han, H., Yu, J., Lee, J. S., & Kim, W. (2019). Impact of hotels’ sustainability practices on guest attitudinal loyalty: Application of loyalty chain stages theory. Journal of Hospitality Marketing & Management, 28(8), 905–925. https://doi.org/10.1080/19368623.2019.1570896
Hou, H., & Wu, H. (2021). Tourists’ perceptions of green building design and their intention of staying in green hotel. Tourism and Hospitality Research, 21(1), 115–128. https://doi.org/10.1177/1467358420963379
Hranovska, V. H., & Boiko, V. O. (2020). Funktsionuvannia ekohoteliv v Ukraini yak chynnyk aktyvizatsii pidpryiemnytskoi diialnosti [The functioning of eco-hotels in Ukraine as a factor in the activation of entrepreneurial activity]. Economics of APC, (3), 57–65. https://doi.org/10.32317/2221-1055.202003057 [in Ukrainian]
Ljubiceva, O. O., Pankova, Je. V., & Stafijchyk, V. I. (2007). Turystychni resyrsy Ukraiʼny: navch. posibn. [Tourist resources of Ukraine: tutorial] (369 p.). Kyiv: Alʼtepres. [in Ukrainian]
Misso, R., Andreopoulou, Z., Cesaretti, G. P., Hanna, S. S., & Tzoulis, I. (2018). Sustainable development and green tourism: New practices for excellence in the digital era. Journal for International Business and Entrepreneurship Development, 11(1), 65–74. https://doi.org/10.1504/JIBED.2018.090035
Novomlynets, O. O., Oleksiienko, S. V., Yushchenko, S. M., & Nahorna, I. V. (2020). Perspektyvy rozvytku ekolohichno chystoho budivnytstva v Ukraini [Prospects for the development of environmentally friendly construction in Ukraine]. The latest technologies in construction, (37), 38–43. [in Ukrainian]
Rico, A., Olcina, J., Baños, C., Garcia, X., & Sauri, D. (2020). Declining water consumption in the hotel industry of mass tourism resorts: Contrasting evidence for Benidorm, Spain. Current Issues in Tourism, 23(6), 770–783. https://doi.org/10.1080/13683500.2019.1589431
Budivnytstvo za kanadskoiu tekhnolohiieiu pid kliuch. (2021). Servus Odesa. Retrieved August 01, 2021, from https://servusbud.od.ua [in Ukrainian]
Shuvar, N. M., Zakalyk, H. M., & Udud, I. R. (2018). Perspektyvy rozvytku ekohoteliv v Ukraini: ekonomichnyi i psykholohichnyi aspekty [Prospects for the development of eco-hotels in Ukraine]. Economy and society, (15), 322–323. https://doi.org/10.1111/iwj.12948 [in Ukrainian]
Solanki, A., & Nayyar, A. (Ed.). (2019). Green Building Management and Smart Automation. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-9754-4
Teng, J., Mu, X., Wang, W., Xu, C., & Liu, W. (2019). Strategies for sustainable development of green buildings. Sustainable Cities and Society, 44, 215–226. https://doi.org/10.1016/j.scs.2018.09.038
Zahorianska, O. L. (2018). Otsinka konkurentospromozhnosti ekolohichnykh hoteliv u suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Evaluation of the competitiveness of ecological hotels in modern economic conditions]. Global and national economic problems, (22), 662–668. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Авторські права охороняються Законом України “Про авторське право і суміжні права”.
Автор зобов’язаний подавати свої матеріали у вигляді, що відповідає вимогам відповідних стандартів з підготовки авторських оригіналів та правил, установлених редакцією.
У разі відмови автору в публікації його матеріалів він має право на одержання висновку щодо цього.
Редакційна колегія залишає за собою право на редакційні виправлення.
Гонорар за опубліковані роботи авторам не сплачується, друкований примірник не видається.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Віснику здійснюється на некомерційній основі.
Усі права на матеріали, опубліковані в Журналі, захищені. Будь-яке використання матеріалів, опублікованих в Журналі повністю або частково, без дозволу Видавництва забороняється. Запити відносно усіх видів використання вказаних матеріалів повинні спрямовуватися у Видавництво.
Автор (співавтори) несуть усю відповідальність за науковий зміст, достовірність відомостей, використовуваних в статті, а також за збереження державної і комерційної таємниці.
Відхилені редколегією статті авторам не повертаються. Рецензент і члени редколегії журналу не мають права використовувати матеріали статті без письмового дозволу автора.