ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАЦІЇ В ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2303-9914.2021.1(38).234686Ключові слова:
туризм, індустрія туризму, міжкультурні комунікації, соціальне середовище туризму, гостинністьАнотація
У статті розглянуто комунікаційні особливості, що виникають у туристичній сфері при відвідуванні туристами відмінних за етнічними, мовними, культурними особливостями країн. Початок ХХІ ст. характеризується домінуванням глобалізаційних тенденцій у процесі розвитку міжнародних відносин. Світовий ринок товарів і послуг перетворюється у єдиний глобальний економічний простір, у якому розвиток окремого сегмента стає закономірним наслідком ефективності процесів інтернаціоналізації, транснаціоналізації та міжнародної комунікації. Мета статті – з’ясувати комунікаційні особливості в сфері туризму в умовах глобалізації сучасного суспільства. В дослідженні зазначені шляхи подолання або пом’якшення туристом культурного шоку. Визначено, що безпечною формою занурення у чуже середовище є культура обслуговування, а європейські стандарти виступають простором-посередником між туристом і чужою культурою. Стандартизована культура обслуговування і прийнятий в суспільстві діловий етикет здатні компенсувати культурний шок, для цього в країні має скластися професійна культура співробітника сфери гостинності.
Посилання
Baum, T. Skills and training for the hospitality sector: a review of issues. Journal of Vocational Education and Training. 2002. 54:3, 343–364. DOI:10.1080/13636820200200204
Chhabra D., Healy R., Sills E. Staged authenticity and heritage tourism. Annals of Tourism Research. 2003, 30(3), 702–719. DOI: 10.1016/S0160–7383(03)00044–6
Coen E. The Sociology of Tourism: Approaches, Issues, and Findings. Annual Review of Sociology. 1984, Vol. 10, 373–392.
Globalization and the Third World. A Study of Negative Consequences. London: Palgrave Macmillan. 2006. 269 p.
Gusfield J. Secular Symbolism: Studies of Ritual, Ceremony, and the Symbolic Order in Modern Life. Annual Review of Sociology. 1984. Vol. 10, 17–435.
Hospitality industry and the service culture in Europe. 2019. Available from: https://www.researchgate.net/publication/323191362_Hospitality_industry_and_the_service_culture_in_Europe (дата звернення 02 травня 2021)
Koc E. Cross-Cultural Aspects of Tourism and Hospitality. A Services Marketing and Management Perspective. London: Routledge. 2020. 370 p.
Kuslovan, S. Managing Employee Attitudes and Behaviors in the Tourism and Hospitality Industry. New York: Nova Science. 2003.
Michaelides R.. Hospitality industry and the service culturein Europe. Tourism and Travelling (open-access). 2020. 1(1), 15–19. DOI: https://doi.org/10.21511/tt.1(1).2017.02
Moufakkir O. Culture shock, what culture shock? Tourist Studies. 2013. Vol. 11. pp. 322–340. DOI: https://doi.org/10.1177/1468797613498166
Oberg, K. Culture Shock: Adjustment to New Cultural Environment. Practical Anthropology. 1960. Vol. 7. 177–182.
Otto J. E., Ritchie J. B. The service experience in tourism. Tourism Management, 1996, 17(3), 165–174. DOI: https://doi.org/10.1016/0261–5177(96)00003–9
Tourism and Culture Synergies, UNWTO, Madrid, 2018. DOI: https://doi.org/10.18111/9789284418978. Westcott M., Anderson W. Introduction to Tourism and Hospitality in BC – 2nd Edition. 2020. https://opentextbc.ca/introtourism/
REFERENCES
Baum, T. (2002) Skills and training for the hospitality sector: a review of issues, Journal of Vocational Education and Training, 54:3, 343–364, DOI:10.1080/13636820200200204
Chhabra, D., Healy, R., & Sills, E. (2003). Staged authenticity and heritage tourism. Annals of Tourism Research, 30(3), 702–719.
Coen, E. (1984) The Sociology of Tourism: Approaches, Issues, and Findings. Annual Review of Sociology. Vol. 10, 373–392.
Globalization and the Third World. A Study of Negative Consequences. (2006). London: Palgrave Macmillan. 269.
Gusfield, J. (1984). Secular Symbolism: Studies of Ritual, Ceremony, and the Symbolic Order in Modern Life. Annual Review of Sociology. Vol. 10, 417–435.
Hospitality industry and the service culture in Europe (2019). Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/323191362_Hospitality_industry_and_the_service_culture_in_Europe.
Koc, E. (2020). Cross-Cultural Aspects of Tourism and Hospitality. A Services Marketing and Management Perspective. London: Routledge. 370 p.
Kuslovan, S. (2003). Managing Employee Attitudes and Behaviors in the Tourism and Hospitality Industry. New York: Nova Science.
Michaelides, R. (2017). Hospitality industry and the service culturein Europe. Tourism and Travelling (open-access), 1(1), 15–19.
Moufakkir O. (2013). Culture shock, what culture shock? Tourist Studies. Vol. 11, 322–340. https://doi.org/10.1177/1468797613498166 Oberg, K. (1960). Culture Shock: Adjustment to New Cultural Environment, Practical Anthropology, 7, 177–182.
Otto, J. E., & Ritchie, J. B. (1996). The service experience in tourism. Tourism Management, 17(3), 165–174. https://doi.org/10.1016/0261–5177(96)00003–9
Tourism and Culture Synergies (2018). UNWTO. Madrid. https://doi.org/10.18111/9789284418978.
Westcott M., Anderson, W. (2020). Introduction to Tourism and Hospitality in BC – 2nd Edition. Retrieved from: https://opentextbc.ca/introtourism/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Авторські права охороняються Законом України “Про авторське право і суміжні права”.
Автор зобов’язаний подавати свої матеріали у вигляді, що відповідає вимогам відповідних стандартів з підготовки авторських оригіналів та правил, установлених редакцією.
У разі відмови автору в публікації його матеріалів він має право на одержання висновку щодо цього.
Редакційна колегія залишає за собою право на редакційні виправлення.
Гонорар за опубліковані роботи авторам не сплачується, друкований примірник не видається.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Віснику здійснюється на некомерційній основі.
Усі права на матеріали, опубліковані в Журналі, захищені. Будь-яке використання матеріалів, опублікованих в Журналі повністю або частково, без дозволу Видавництва забороняється. Запити відносно усіх видів використання вказаних матеріалів повинні спрямовуватися у Видавництво.
Автор (співавтори) несуть усю відповідальність за науковий зміст, достовірність відомостей, використовуваних в статті, а також за збереження державної і комерційної таємниці.
Відхилені редколегією статті авторам не повертаються. Рецензент і члени редколегії журналу не мають права використовувати матеріали статті без письмового дозволу автора.