ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО СТВОРЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ТУРИСТИЧНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2303-9914.2020.1(36).205178Ключові слова:
Туризм, туристична фірма, управління, конкуренція, конкурентне середовищеАнотація
У статті розглянуто теоретичні аспекти управління туристичною фірмою у конкурентному середовищі. Метою статті є розгляд особливостей управління туристичною фірмою в конкурентному середовищі і обґрунтування методичних підходів щодо створення і реалізації конкурентних переваг, що додає туристичному менеджменту цілеспрямований характер. Розкрито особливості застосування SWOT-аналізу, бенчмаркінгу, який повинен розроблятися в рамках туристичного менеджменту. При виконанні туристичного обслуговування передбачається структурування факторів туризму за складовими SWOT-аналізу. З цією метою проводиться експертиза всього інструментарію туристичного менеджменту і його прояви в даній туристичній фірмі і в зовнішньому середовищі. Проаналізовано етапи діагностики конкуренції на ринку туристичних послуг. Запропоновано фактори для формування конкурентоспроможності туристичного продукту. Доведено, що чітке і достовірне знання стану конкурентного середовища є необхідною умовою для формування конкурентних переваг, що додає туристичному менеджменту цілеспрямований характер.
Посилання
Барановський М. Туризм як форма активізації розвитку сільських депресивних територій [Текст] / М. Барановський // Вісник Львів. ун-ту. Сер. Міжнародні відносини, 2008. – Вип. 24. – С. 13–21.
Божко Л. Д. Інтернет як засіб соціальних комунікацій у туризмі [Текст] / Л. Д. Божко // Вісник Харківської державної академії культури, 2011. – Вип. 32. – С. 245–254.
Грабар М. В. Системний підхід в управлінні розвитком сферою туризму та рекреації [Текст] / М. В. Грабар, В. А. Бігорі // Економічний простір, 2013. – № 72. – С. 35–45.
Гривківська О. В. Оцінка існуючих підходів до бізнес-планування господарської діяльності туристичних підприємств / О.В. Гривківська [Текст] // Інвестиції: практика та досвід, 2012. – №9. – С. 47–49.
Гринько Т. В. Удосконалення управління підприємствами туристичної сфери [Текст] / Т. В. Гринько // Економіка. Фінанси. Право, 2013. – № 5. – С. 13–15.
Давидова О. Особливості інноваційних процесів у сфері туристичних послуг [Текст] / О. Давидова // Проблеми науки, 2011. – № 5. – С. 16–21.
Матвієнко А. Державна політика у сфері туризму: документальне забезпечення [Текст] / А. Матвієнко // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського, 2011. – Вип. 31. – С. 312–323.
Нездоймінов С. Г. Туризм як фактор регіонального розвитку. Методологічний аспект та практичний досвід : монографія [Текст] / С. Г. Нездоймінов. – Одеса: Астропринт, 2009. – 304 c.
Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія [Текст] / Т.І. Ткаченко. – К.: КНТЕУ, 2009. – 463 с.
Туризм і місто: аналіз проблем, тенденцій та моделювання розвитку: монографія [Текст] / В. В. Абрамов, І. Б. Андренко, С. А. Александрова, Н. М. Влащенко, О. М. Колесников; ред. І. М. Писаревський. – Х.: ХНАМГ, 2012. – 208 c.
Туризм в системі пріоритетів регіонального розвитку: монографія [Текст] / В. В. Александров, О. О. Вишневська, І. І. Волкова та ін. – Х.: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2010. – 268 c.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник Одеського національного університету. Географічні та геологічні науки
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Авторські права охороняються Законом України “Про авторське право і суміжні права”.
Автор зобов’язаний подавати свої матеріали у вигляді, що відповідає вимогам відповідних стандартів з підготовки авторських оригіналів та правил, установлених редакцією.
У разі відмови автору в публікації його матеріалів він має право на одержання висновку щодо цього.
Редакційна колегія залишає за собою право на редакційні виправлення.
Гонорар за опубліковані роботи авторам не сплачується, друкований примірник не видається.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Віснику здійснюється на некомерційній основі.
Усі права на матеріали, опубліковані в Журналі, захищені. Будь-яке використання матеріалів, опублікованих в Журналі повністю або частково, без дозволу Видавництва забороняється. Запити відносно усіх видів використання вказаних матеріалів повинні спрямовуватися у Видавництво.
Автор (співавтори) несуть усю відповідальність за науковий зміст, достовірність відомостей, використовуваних в статті, а також за збереження державної і комерційної таємниці.
Відхилені редколегією статті авторам не повертаються. Рецензент і члени редколегії журналу не мають права використовувати матеріали статті без письмового дозволу автора.