ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО СТВОРЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ТУРИСТИЧНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ

Автор(и)

  • L. V. Tranchenko Уманський національний університет садівництва, Україна
  • В. В. Яворська Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна
  • О. М. Tranchenko Уманський національний університет садівництва, Україна
  • В. А. Сич Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна
  • K. V. Kolomiyets Одеський національний університет імені І. І. Мечникова,

DOI:

https://doi.org/10.18524/2303-9914.2020.1(36).205178

Ключові слова:

Туризм, туристична фірма, управління, конкуренція, конку­рентне середовище

Анотація

У статті розглянуто теоретичні аспекти управління туристичною фірмою у конкурентному середовищі. Метою статті є розгляд особливостей управління туристичною фірмою в конкурентному середовищі і обґрунтування методич­них підходів щодо створення і реалізації конкурентних переваг, що додає ту­ристичному менеджменту цілеспрямований характер. Розкрито особливості застосування SWOT-аналізу, бенчмаркінгу, який повинен розроблятися в рам­ках туристичного менеджменту. При виконанні туристичного обслуговування передбачається структурування факторів туризму за складовими SWOT-аналізу. З цією метою проводиться експертиза всього інструментарію туристичного ме­неджменту і його прояви в даній туристичній фірмі і в зовнішньому середовищі. Проаналізовано етапи діагностики конкуренції на ринку туристичних послуг. Запропоновано фактори для формування конкурентоспроможності туристично­го продукту. Доведено, що чітке і достовірне знання стану конкурентного сере­довища є необхідною умовою для формування конкурентних переваг, що додає туристичному менеджменту цілеспрямований характер.

Посилання

Барановський М. Туризм як форма активізації розвитку сільських депресивних територій [Текст] / М. Барановський // Вісник Львів. ун-ту. Сер. Міжнародні відносини, 2008. – Вип. 24. – С. 13–21.

Божко Л. Д. Інтернет як засіб соціальних комунікацій у туризмі [Текст] / Л. Д. Божко // Віс­ник Харківської державної академії культури, 2011. – Вип. 32. – С. 245–254.

Грабар М. В. Системний підхід в управлінні розвитком сферою туризму та рекреації [Текст] / М. В. Грабар, В. А. Бігорі // Економічний простір, 2013. – № 72. – С. 35–45.

Гривківська О. В. Оцінка існуючих підходів до бізнес-планування господарської діяльності туристичних підприємств / О.В. Гривківська [Текст] // Інвестиції: практика та досвід, 2012. – №9. – С. 47–49.

Гринько Т. В. Удосконалення управління підприємствами туристичної сфери [Текст] / Т. В. Гринько // Економіка. Фінанси. Право, 2013. – № 5. – С. 13–15.

Давидова О. Особливості інноваційних процесів у сфері туристичних послуг [Текст] / О. Давидова // Проблеми науки, 2011. – № 5. – С. 16–21.

Матвієнко А. Державна політика у сфері туризму: документальне забезпечення [Текст] / А. Матвієнко // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського, 2011. – Вип. 31. – С. 312–323.

Нездоймінов С. Г. Туризм як фактор регіонального розвитку. Методологічний аспект та практичний досвід : монографія [Текст] / С. Г. Нездоймінов. – Одеса: Астропринт, 2009. – 304 c.

Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія [Текст] / Т.І. Ткаченко. – К.: КНТЕУ, 2009. – 463 с.

Туризм і місто: аналіз проблем, тенденцій та моделювання розвитку: монографія [Текст] / В. В. Абрамов, І. Б. Андренко, С. А. Александрова, Н. М. Влащенко, О. М. Колесников; ред. І. М. Писаревський. – Х.: ХНАМГ, 2012. – 208 c.

Туризм в системі пріоритетів регіонального розвитку: монографія [Текст] / В. В. Алексан­дров, О. О. Вишневська, І. І. Волкова та ін. – Х.: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2010. – 268 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-16

Як цитувати

Tranchenko, L. V., Яворська, В. В., Tranchenko О. М., Сич, В. А., & Kolomiyets, K. V. (2020). ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО СТВОРЕННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ТУРИСТИЧНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ. Вісник Одеського національного університету. Географічні та геологічні науки, 25(1(36), 173–183. https://doi.org/10.18524/2303-9914.2020.1(36).205178

Номер

Розділ

ЕКОНОМІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ І ТУРИЗМ