ПРОСТОРОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПОШИРЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ FACEBOOK ТА INSTAGRAM У ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

Автор(и)

  • С. О. Пугач Волинський національний університет імені Лесі Українки, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2303-9914.2020.2(37).216569

Ключові слова:

соціальна інтернет-мережа, рівень проникнення мережі, Facebook, Instagram, Чернівецька область

Анотація

У статті представлено дослідження поширення соціальних інтернет-мереж Facebook та Instagram у адміністративних районах та містах обласного підпоряд­кування Чернівецької області. Виявлено тенденцію до концентрації переважної більшості користувачів у обласному центрі м. Чернівці та прилеглих населених пунктах. Поширення соціальних мереж у Чернівецькій області відповідає ієрар­хічній моделі просторової дифузії. Найвищий рівень проникнення соціальних інтернет-мереж спостерігається у містах обласного підпорядкування. У районах цей показник значно нижчий та досягає мінімальних значень у центральній ча­стині області.

Посилання

Yandex (2014), Ohliad sotsialnykh merezh i Tvittera v Ukraini za danymy Poshuku u blohakh Yandeksa, 2013–2014 roky [Review of Social Networking Services and Twitter in Ukraine according to Yandex Blog Search, 2013–2014]. Yandex (site). Available at: https://cache-man01i. cdn.yandex.net/download.yandex.ru/company/Yandex_on_UkrainianSMM_Summer_2014.pdf. [Accessed 10 February 2017].

Puhach, S., Mytchyk Yu. (2017), Heohrafiia poshyrennia sotsialnykh merezh v Ukraini [Geography of social networking services in Ukraine]. Proceedings of the Mizhnarodna naukovo-praktychna Internet-konferentsiia "Suspilno-heohrafichni chynnyky rozvytku rehioniv" [International scientific and practical Internet conference “Human geographical factors of regional development”] (eds. Barsky Yu. M., Puhach S. O.), Lutsk: PP Ivanyuk V.P., pp. 99–101.

Puhach, S., Mytchyk, Yu. (2018), Prostorovyi analiz sotsialnykh internet-merezh u Volynskii oblasti [Spatial analysis of social networking services in the Volyn region], Ekonomichna ta sotsialna geografiya [Economic and social geography], Vol. 79, pp. 14-21. https://doi.org/10.17721/2413- 7154/2018.79.14-21.

Main Department of Statistics in Cernivtsi region (2020), Chyselnist naselennia (za otsinkoiu) na 1 zhovtnia 2019 roku ta serednia chyselnist u 2019 rotsi [The population (estimated) on October 1, 2019 and the average population in 2019]. Holovne upravlinnia statystyky u Chernivetskii oblasti [Main Department of Statistics in Cernivtsi region]. Available at: http://www.cv.ukrstat.gov.ua. [Accessed 18 October 2019].

Andris, C. (2016), Integrating social network data into GISystems, International Journal of Geographical Information Science, 30:10, pp. 2009–2031.

Borge-Holthoefer, J., Rivero, A., García, I., Cauhé, E., Ferrer, A., Ferrer, D. et. al. (2011), Structural and dynamical patterns on online social networks: the Spanish may 15th movement as a case study, PloS ONE, Vol. 6(8), e23883. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0023883.

Dobysh, M. (2019), Euromaidan and conflict in Eastern Ukraine in social networking sites: Territorial differences of pro-Russian subscriptions in Ukraine, Hungarian Geographical Bulletin, Vol. 68(1), pp. 51–64. https://doi.org/10.15201/hungeobull.68.1.4.

PlusOne (2019), Facebook ta Instagram v Ukraini (veresen 2019) [Facebook and Instagram in Ukraine (September 2019)]. PlusOne (site). Available at: https://plusone.com.ua/research/Facebook%20та%20Instagram%20в%20Україні%20(вересень%202019)_.pdf. [Accessed 2 October 2019].

Facebook (2020), Site. Available at: https://www.facebook.com. [Accessed 24 February 2020].

Glückler, J., & Doreian, P. (2016), Editorial: social network analysis and economic geography – positional, evolutionary and multi-level approaches, Journal of Economic Geography, Vol. 16, No. 6, pp. 1123-1134.

Hägerstrand, T. (1967), Innovation diffusion as a spatial process, Chicago: Chicago Press, 350 p.

Harvey, D. (1991), The condition of postmodernity : an enquiry into the origins of cultural change, Oxford, New York: Blackwell, 388 p.

Laniado, D., Volkovich, Y., Scellato, S., Mascolo, C., & Kaltenbrunner, A. (2017), The impact of geographic distance on online social interactions, Information Systems Frontiers, Vol. 20, No. 6, pp. 1203-1218. http://doi.org/10.1007/s10796-017-9784-9.

Lengyel, B., Varga, A., Ságvári, B., Jakobi, Á., Kertész, J., & Lengyel B. (2015), Geographies of an Online Social Network, PLoS ONE, Vol. 10(9), e0137248. https://doi.org/10.1371/journal. pone.0137248.

Menezes, T., & Roth, C. (2017), Natural Scales in Geographical Patterns, Scientific Reports, Vol. 7, e45823. https://doi.org/10.1038/srep45823.

Statista (2020), Most popular social networks worldwide as of April 2020, ranked by number of active users (in millions). Statista (site). Available at: https://www.statista.com/statistics/272014/ global-social-networks-ranked-by-number-of-user. [Accessed 24 February 2020].

Puhach, S., Maister, A. (2020), Spatial features of the distribution of social network services in Volyn region of Ukraine, Acta Geographica Silesiana, Vol. 14/2 (38), pp. 21–27.

Sui, D., Goodchild, M. (2011), The convergence of GIS and social media: challenges for GIScience, International Journal of Geographical Information Science, No. 25:11, pp. 1737–1748. https:// doi.org/10.1080/13658816.2011.604636.

Takhteyev, Y., Gruzd, A., & Wellman B. (2012), Geography of Twitter networks, Social Networks, Vol. 34(1), pp. 73–81. https://doi.org/10.1016/j.socnet.2011.05.006.

Ter Wal, A., Boschma, R. (2009), Applying social network analysis in economic geography: framing some key analytic issues, The Annals of Regional Science, Vol. 43, No. 3, pp. 739–756. DOI: 10.1007/s00168-008-0258-3.

Zephoria (2020),The Top 20 Valuable Facebook Statistics – Updated April 2020. Zephoria (site). Available at: https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics. [Accessed 15 April 2020].

Tranos, E. (2013), The Geography of the Internet. Cities, Regions and Internet Infrastructure in Europe (New Horizons in Regional Science Series), Cheltenham: Edward Elgar, 256 p.

Warf, B. (2017), Alternative Geographies of Cyberspace. In U. Kohl (ed.) The Net and the Nation State. Multidisciplinary Perspectives on Internet Governance, Cambridge: University Press, pp. 147–164.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-11

Як цитувати

Пугач, С. О. (2020). ПРОСТОРОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПОШИРЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ FACEBOOK ТА INSTAGRAM У ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ. Вісник Одеського національного університету. Географічні та геологічні науки, 25(2(37), 173–185. https://doi.org/10.18524/2303-9914.2020.2(37).216569

Номер

Розділ

ЕКОНОМІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ